Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Nawigacja Nawigacja

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Media o firmach/absolwentach Szkoły Przedsiębiorczości UJ

Projekt "Szkoła Przedsiębiorczości UJ – Innowacje i biznes" realizowany od jesieni 2008 r przez dwie jednostki Uniwersytetu Jagiellońskiego: CITTRU...

Projekt "Szkoła Przedsiębiorczości UJ – Innowacje i biznes" realizowany od jesieni 2008 r. przez dwie jednostki Uniwersytetu Jagiellońskiego: CITTRU oraz Wszechnicę UJ, pozwolił urzeczywistnić marzenie o własnej firmie 50 młodym biznesmenom. W grupie 39 powstających firm start-up nie brak urozmaiconej oferty oraz wielu innowacyjnych rozwiązań i technologii. Wśród nich sporą grupę tworzą przedsiębiorstwa zajmujące się architekturą miejską, krajobrazu, aranżacją wnętrz, produkcją małych form przemysłowych oraz zastosowaniem nowoczesnych technologii w obsłudze basenów czy wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.

 

Gazeta Wyborcza

Zobacz tekst

O nowych firmach i biznesowych trendach widocznych w ich działalności szerzej pisze Aneta Zadroga w tekście zamieszczonym w Gazecie Wyborczej 29 marca 2010 r. „Okazało się, że młodzi w Krakowie najchętniej garną się do architektury. Nie powinno to dziwić. Wśród najczęściej wpisywanych w wyszukiwarce Google zapytań ofertowych najpopularniejsze dotyczą budownictwa, aranżacji wnętrz i przestrzeni zielonych. A popyt na konkretne usługi stwarza szansę."

"(…) Rozwój cywilizacji to zmiany. Najbardziej widocznym jego przejawem jest architektura - permanentna ewolucja formy budynków, przestrzeni zielonych czy urbanistycznej tkanki miasta. Zmiany to również biznesowa szansa, co pokazują nowe firmy, które powstały dzięki Szkole Przedsiębiorczości UJ" - przekonuje Edyta Giżycka z Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu (CITTRU).

Według Łukasza Dąbrowskiego, pomysłodawcy i twórcy Autorskiego Studia Architektury Krajobrazu BUM, a zarazem zdobywcy dotacji na rozwój firmy w ramach Szkoły Przedsiębiorczości, założenie firmy działającej w tym kierunku to strzał w dziesiątkę, ponieważ w Polsce brakuje profesjonalnych usług tego typu. Na rynku jest sporo firm w pokrewnych dziedzinach. "To firmy, które może i zaspokajają potrzeby klientów, ale w dużej mierze dlatego, że nie mają oni pojęcia, jak takie usługi wyglądają w krajach, gdzie architektura krajobrazu istnieje jako zawód już od wielu lat" - mówi Dąbrowski.

"Naturalną potrzebą człowieka jest poprawianie tego, co go otacza. A tam, gdzie rodzi się potrzeba, zwykle zaczyna się również rynkowa szansa" - zauważa Edyta Giżycka z CITTRU. "Czas pokaże, czy dobra koniunktura i niekonwencjonalny pomysł to gwarancja sukcesu w branży, na którą postawili nasi młodzi przedsiębiorcy" - dodaje.

 

Rzeczpospolita

Zobacz tekst

Temat został przedstawiony również na łamach Rzeczpospolitej, 18 marca 2010 r. "Do trzech kolejnych edycji projektu zgłosiło się ponad 700 kandydatów, spośród których komisja rekrutacyjna wybrała 108 uczestników – autorów najciekawszych pomysłów na biznes. Każdy z nich przeszedł kompleksowe szkolenia dotyczących m.in.: zarządzania firmą, marketingu, PR, prawa i uczestniczył w cyklu spotkań z doradcami. Na koniec dopracowane pod okiem specjalistów biznesowe pomysły prezentowane były przed jury konkursów na najlepszy biznesplan, w którym stawką była bezzwrotna dotacja w kwocie do 40 000 zł. Ostatecznie spośród kilkudziesięciu zakwalifikowanych pomysłów wybranych zostało 39 najlepszych. Łączna wartość przyznanych dotacji wyniosła 1 714 865 zł, co pozwoliło zaistnieć na rynku 31 jednoosobowym działalnościom gospodarczym i 8 spółkom".
[30.03.2010]