Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Nawigacja Nawigacja

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

O humanistach i nie tylko. NIMB 11 już jest!

Jest już kolejny (11) numer czasopisma NIMB (Nauka, Innowacje, Marketing, Biznes). Tematem przewodnim numeru są perspektywy rozwoju zawodowego humanistów.

Jest już kolejny (11) numer czasopisma NIMB (Nauka, Innowacje, Marketing, Biznes). Tematem przewodnim numeru są perspektywy rozwoju zawodowego humanistów.

Dowiedzieć się w nim można między innymi, co może biznesowi i organizacjom publicznym zaoferować orientalista oraz jak w świecie na styku uczelni i rynku radzą sobie socjologowie.

W tym, publikowanym przez CITTRU, wydawnictwie, znaleźć można również refleksje dotyczące relacji humanistyki z mediami. W innym zaś tekście przedstawione zostały szanse, jakie daje humanistom zaangażowanie w działania think tanków – fabryk idei i naukowo-społecznych analiz.

Zobacz: Wszystkie wydania NIMBa

W numerze m.in.:

 

Co komu po Oriencie? - Orientalistyka jako przykład wiedzy humanistycznej, próbującej znaleźć dla siebie nowe miejsca i nisze;


Między ideami a rzeczywistością - A może naukowy think tank?;


Hakowanie uniwersytetu - jak dobrać się do skóry tradycyjnym instytucjom nauki;


Laboratorium nauk społecznych - CEAPP: interesująca działalność na styku nauki i biznesu;


Akta personalne - Prof. Jarosław Górniak, socjolog, prodziekan Wydziału Filozoficznego UJ, szef CEAPP odpowiada na pytania zawodowe i (pół)prywatne;


Idealny obraz wnętrza - od promieniowania roentgenowskiego po ujotowski pozytonowy tomograf emisyjny;


Prawo autorskie - nauka - internet - dr Justyna Ożegalska-Trybalska wyjaśnia m.in. co można skopiować z internetu oraz czy wyniki badań mogą być czyjąś własnością;


Aberracje i asocjacje - felietony (około)naukowe. Pisze dla nas m.in. Sławomir Zagórski - szef Działu Nauka w Gazecie Wyborczej;


CITTRU w akcji - informacje, propozycje, rekomendacje i antyrekomendacje;

A na powitanie - Cyfrowa humanistyka - jak humaniści odchodzą od "izmów" w kierunku multimediów.

Przejrzyj i ściągnij NIMBa

Co to jest NIMB - krótko o historii i koncepcji

Rozpoczynając w 2008 roku publikowanie tekstów pod szyldem NIMB mieliśmy nadzieję, że czasopismo to pokaże różnorodne relacje współczesnej nauki z jej otoczeniem. Zainteresowanie jakim wśród czytelników cieszył się ten biuletyn spowodował, że postanowiliśmy pójść krok dalej i od 2010 wydawać nowego NIMBa w zmienionej szacie graficznej, w kolorze, na większej ilości stron.

To właśnie te nowe NIMBy kontynuujące tradycje poprzednich wydań, stały się zarazem nowymi wydawnictwami, bowiem to nauka zajmuje w nim czołowe miejsce. To jej rozwojowi są podporządkowane teksty dotyczące promocji i popularyzacji wiedzy (na ten aspekt zwracamy szczególną uwagę), innowacyjności, także naukowego biznesu. Te elementy (nie pomijając oczywiście samych badań i dydaktyki) tworzą zręby nowoczesnej nauki, a to wydawnictwo – taką mamy nadzieję - jest centrum informacji o nowej nauce i inspiracją dla rozwoju naukowych karier.

Subskrypcja

Istnieje możliwość bezpłatnej subskrypcji kolejnych wydań drukowanego NIMBa (od następnego numeru). W tym celu należy wypełnić poniższą ankietę i odesłać ją na adres: nimb@uj.edu.pl w temacie wpisując "Subskrypcja". Każda z osób zakwalifikowanych do bezpłatnej subskrypcji otrzyma odpowiednie potwierdzenie za pomocą poczty e-mail.

UWAGA: prosimy o podanie adresu na uczelni (zakład, adres koła naukowego itp.). Tylko w wyjątkowych przypadkach będziemy wysyłać na adres prywatny.

Formularz subskrypcyjny

Zostań autorem tekstów w NIMBie

Czekamy na Wasze teksty, które uzupełnią nasze NIMBowe wydawnictwa internetowe i drukowane. Jak przygotować tekst, gorąco poszukiwane tematy. Zobacz.

[16.06.2011]

 

Publikacja jest częścią projektu N0WUM współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.