Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Nawigacja Nawigacja

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Jak sprzedać potrójne DNA? NIMB 13 o relacjach nauka - media

W kolejnym, trzynastym wydaniu NIMBa CITTRU i zaproszeni przez redakcję autorzy skupili się na "sprzedawaniu" nauki, czyli jej obecności w mediach.

W kolejnym, trzynastym wydaniu NIMBa CITTRU i zaproszeni przez redakcję autorzy skupili się na "sprzedawaniu" nauki, czyli jej obecności w mediach. Polecamy intrygujący tekst Macieja Majki, który w przekonujący sposób analizuje powiązania nauki i reklamy, zwracając także uwagę na te wzorce, które mogą być użyteczne dla promowania wiedzy. Znaczącą część tego wydania poświecono również organizowanemu przez CITTRUForum Nowej Nauki (17-18.04.2012).

W innym z tekstów, Urszula Rybicka, dziennikarka serwisu PAP "Nauka w Polsce" wyczerpująco odpowiada na pytanie: "Jak przebić się z nauką do mediów?". Jej opiniom i sugestiom towarzyszą komentarze "drugiej strony" – naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego. W NIMBie 13 znaleźć można także odpowiedź na pytanie, w jaki naukowy sposób media wykorzystane zostały przez badaczy odtwarzających starożytny kodeks Archimedesa. Zaś w poradniku dla naukowców-promotorów odszukać można rekomendacje i inspiracje, jakie przekazuje Richard Dawkins, jeden z najpowszechniej znanych ewolucjonistów.

Zobacz: Wszystkie wydania NIMBa

W numerze





Jak przebić się z nauką do mediów? – Relacja nauka-media. Głos dziennikarki i komentarze naukowców;

Jak sprzedać potrójne DNA? – Reklama czerpie z nauki, ale i nauka może skorzystać z reklamowych wzorców;

Archimedes i media – Starożytny manuskrypt Archimedesa. Co z nim wspólnego mają media?;

Akta personalne (z przyszłości): Annaliza Inkaustowicz, infofilolog i archilingwistka odpowiada na pytania zawodowe i (pół)prywatne;

Biznesmen z łopatą – Archeolog w krainie podaży i popytu;

Popularyzacja nauki wg Dawkinsa
– Jak przełamywać schematy
;

Aberracje i asocjacje felietony (około)naukowe.
O Science Buskingu i krawędzi Wszechświata wg Katie Melua
;

FORUM NOWEJ NAUKI – opinie gości Forum i CITTRU CITTRU w akcji – informacje i propozycje;

NIMBoskop – recenzje, ciekawostki, znalezionew sieci oraz naukowy komiks;

A na powitanie W stylu 2.0 Wszędzie 2.0.
A wszystko za sprawą zjawiska, które ponoć jest tylko marketingową sztuczką.

Przejrzyj i ściągnij NIMBa

 

OTWÓRZŚciągnij od razu PDF Więcej publikacji CITTRU - Wszystkie wydania NIMBa

Co to jest NIMB – krótko o historii i koncepcji

Rozpoczynając w 2008 roku publikowanie tekstów pod szyldem NIMB mieliśmy nadzieję, że czasopismo to pokaże różnorodne relacje współczesnej nauki z jej otoczeniem. Zainteresowanie, jakim wśród czytelników cieszył się ten biuletyn spowodowało, że postanowiliśmy pójść krok dalej i od 2010 wydawać nowego NIMba w zmienionej szacie graficznej, w kolorze, na większej ilości stron.

To właśnie te nowe NIMBy kontynuujące tradycje poprzednich wydań, stały się zarazem nowymi wydawnictwami, bowiem to NAUKA zajmuje w nim czołowe miejsce. To jej rozwojowi są podporządkowane teksty dotyczące promocji i popularyzacji wiedzy (na ten aspekt zwracamy szczególną uwagę), innowacyjności, także naukowego biznesu. Te elementy (nie pomijając oczywiście samych badań i dydaktyki) tworzą zręby nowoczesnej nauki, a to wydawnictwo – taką mamy nadzieję – jest centrum informacji o nowej nauce i inspiracją dla rozwoju naukowych karier.

Subskrypcja/Zostań autorem

Istnieje możliwość bezpłatnej subskrypcji kolejnych wydań drukowanego NIMBa (od następnego numeru). W tym celu należy wypełnić poniższą ankietę i odesłać ją na adres: nimb@uj.edu.pl w temacie wpisując „Subskrypcja". Każda z osób zakwalifikowanych do bezpłatnej subskrypcji otrzyma odpowiednie potwierdzenie za pomocą poczty e-mail.

UWAGA: prosimy o podanie adresu na uczelni (zakład, adres koła naukowego itp.). Tylko w wyjątkowych przypadkach będziemy wysyłać na adres prywatny.

Formularz subskrypcyjny

Zostań autorem tekstów w NIMBie

Czekamy na Wasze teksty, które uzupełnią nasze NIMBowe wydawnictwa internetowe i drukowane. Zobacz i prześlij swoją propozycję: nimb@uj.edu.pl.
[11.04.2012]


Publikacja jest częścią projektu N0WUM współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.