W kolejnym, trzynastym wydaniu NIMBa CITTRU i zaproszeni przez redakcję autorzy skupili się na "sprzedawaniu" nauki, czyli jej obecności w mediach.
W kolejnym, trzynastym wydaniu NIMBa CITTRU i zaproszeni przez redakcję autorzy skupili się na "sprzedawaniu" nauki, czyli jej obecności w mediach. Polecamy intrygujący tekst Macieja Majki, który w przekonujący sposób analizuje powiązania nauki i reklamy, zwracając także uwagę na te wzorce, które mogą być użyteczne dla promowania wiedzy. Znaczącą część tego wydania poświecono również organizowanemu przez CITTRU – Forum Nowej Nauki (17-18.04.2012).
W innym z tekstów, Urszula Rybicka, dziennikarka serwisu PAP "Nauka w Polsce" wyczerpująco odpowiada na pytanie: "Jak przebić się z nauką do mediów?". Jej opiniom i sugestiom towarzyszą komentarze "drugiej strony" – naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego. W NIMBie 13 znaleźć można także odpowiedź na pytanie, w jaki naukowy sposób media wykorzystane zostały przez badaczy odtwarzających starożytny kodeks Archimedesa. Zaś w poradniku dla naukowców-promotorów odszukać można rekomendacje i inspiracje, jakie przekazuje Richard Dawkins, jeden z najpowszechniej znanych ewolucjonistów.
Zobacz: Wszystkie wydania NIMBa
W numerze
Jak przebić się z nauką do mediów? – Relacja nauka-media. Głos dziennikarki i komentarze naukowców;
Jak sprzedać potrójne DNA? – Reklama czerpie z nauki, ale i nauka może skorzystać z reklamowych wzorców;
Archimedes i media – Starożytny manuskrypt Archimedesa. Co z nim wspólnego mają media?;
Akta personalne (z przyszłości): Annaliza Inkaustowicz, infofilolog i archilingwistka odpowiada na pytania zawodowe i (pół)prywatne;
Biznesmen z łopatą – Archeolog w krainie podaży i popytu;
Popularyzacja nauki wg Dawkinsa
– Jak przełamywać schematy;
Aberracje i asocjacje – felietony (około)naukowe.
O Science Buskingu i krawędzi Wszechświata wg Katie Melua;
FORUM NOWEJ NAUKI – opinie gości Forum i CITTRU CITTRU w akcji – informacje i propozycje;
NIMBoskop – recenzje, ciekawostki, znalezionew sieci oraz naukowy komiks;
A na powitanie – W stylu 2.0 – Wszędzie 2.0.
A wszystko za sprawą zjawiska, które ponoć jest tylko marketingową sztuczką.
Przejrzyj i ściągnij NIMBa
OTWÓRZ – Ściągnij od razu PDF – Więcej publikacji CITTRU - Wszystkie wydania NIMBa
Co to jest NIMB – krótko o historii i koncepcji
Rozpoczynając w 2008 roku publikowanie tekstów pod szyldem NIMB mieliśmy nadzieję, że czasopismo to pokaże różnorodne relacje współczesnej nauki z jej otoczeniem. Zainteresowanie, jakim wśród czytelników cieszył się ten biuletyn spowodowało, że postanowiliśmy pójść krok dalej i od 2010 wydawać nowego NIMba w zmienionej szacie graficznej, w kolorze, na większej ilości stron.
To właśnie te nowe NIMBy kontynuujące tradycje poprzednich wydań, stały się zarazem nowymi wydawnictwami, bowiem to NAUKA zajmuje w nim czołowe miejsce. To jej rozwojowi są podporządkowane teksty dotyczące promocji i popularyzacji wiedzy (na ten aspekt zwracamy szczególną uwagę), innowacyjności, także naukowego biznesu. Te elementy (nie pomijając oczywiście samych badań i dydaktyki) tworzą zręby nowoczesnej nauki, a to wydawnictwo – taką mamy nadzieję – jest centrum informacji o nowej nauce i inspiracją dla rozwoju naukowych karier.
Subskrypcja/Zostań autorem
Istnieje możliwość bezpłatnej subskrypcji kolejnych wydań drukowanego NIMBa (od następnego numeru). W tym celu należy wypełnić poniższą ankietę i odesłać ją na adres: nimb@uj.edu.pl w temacie wpisując „Subskrypcja". Każda z osób zakwalifikowanych do bezpłatnej subskrypcji otrzyma odpowiednie potwierdzenie za pomocą poczty e-mail.
UWAGA: prosimy o podanie adresu na uczelni (zakład, adres koła naukowego itp.). Tylko w wyjątkowych przypadkach będziemy wysyłać na adres prywatny.
Zostań autorem tekstów w NIMBie
Czekamy na Wasze teksty, które uzupełnią nasze NIMBowe wydawnictwa internetowe i drukowane. Zobacz i prześlij swoją propozycję: nimb@uj.edu.pl.
[11.04.2012]
Publikacja jest częścią projektu N0WUM współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.