KONFERENCJE/DEBATY

 

 

Wydarzenia minione > zobacz poniżej

 

 

Konferencje/debaty, które się odbyły

CAFE NAUKA
od 2012

Cafe Nauka to cykl spotkań z fascynującą nauką prezentowaną w przystępny sposób. To rozmowy o ważnych, niekiedy kontrowersyjnych kwestiach dotyczących ludzi, świata, przyszłości. To niezwykli naukowcy, ich badawcze pasje i pozanaukowe zainteresowania. Spotkania tej szczególnej kawiarnii naukowej łączą różne dyscypliny wiedzy np.  nauki biologiczne i filozofię świata nowych technologii. CAFE NAUKA działa przy współpracy z Gazetą Wyborczą.

 

FORUM NOWEJ NAUKI
17-18.04.2012

Organizowane przez CITTRU forum, określone dodatkowo podtytułem "Nauka 2.0: więcej niż internet!", poświęcone było nowym zjawiskom w otoczeniu nauki. Chcieliśmy pobudzić dyskusję na temat rozwoju nowoczesnej nauki, zwracając uwagę na wiele możliwości, jakie niesie ze sobą to wszystko, co nazwać można Nauką 2.0 - nowoczesnymi zjawiskami, które zwiększają potencjał badawczy, polepszają komunikację naukową, a także umożliwiają interakcję oraz dialog ze społeczeństwem.

PROMOCJA NAUKI: MOŻLIWOŚCI
I WĄTPLIWOŚCI

28.02.2011

Do dyskusji na temat "Czy naukę należy sprzedawać jak proszek do prania?" zaprosiliśmy współautorkę podręcznika promocji nauki dr Ilonę Iłowiecką-Tańską oraz dziennikarza naukowego Wiktora Niedzickiego. Ciągle za mało mówi się o nauce językiem, który mógłby przysporzyć nauce pasjonatów. Zanim jednak uda się przekonać większość środowiska do promocji nauki warto zastanowić się nad tym, jak taka promocja powinna wyglądać? Dyskusja była bardzo żywa, szczególnie że rozmówcy prezentowali odmienne stanowiska.
JAK PROMOWAĆ NAUKĘ? JAK PROMOWAĆ INNOWACJE?
25.03.2010

Czy nauka to towar, który trzeba reklamować i sprzedawać? Czy naukowiec powinien być akwizytorem? Czy profesor musi stawać na głowie, oczekując powszechnej akceptacji? Na te pytania odpowiadał Wiktor Niedzicki – dziennikarz telewizyjny i radiowy, autor znanych programów popularnonaukowych np."Laboratorium" lub "Kuchnia". Spotkanie rozpoczęło się prezentacją, w której ważnym wątkiem była kwestia: jak wykorzystać doświadczenia handlowców oraz nowoczesne środki formy promocji nauki.
DNI PRZEDSIĘBIOR-
CZOŚCI

od 2007

Jesienią każdego roku CITTRU zaprasza studentów, doktorantów i młodych pracowników naukowych do udziału w różnorodnych wydarzeniach pod wspólnym hasłem Dni Przedsiębiorczości UJ. Chcemy w ich trakcie pokazać jak można biznesowo realizować swoje pasje - także te naukowe, jak urzeczywistniać pomysły na własną firmę, jakie są możliwości rozwoju nowatorskich przedsięwzięć, skąd można otrzymać pomoc i wsparcie: doradcze oraz finansowe.
 
UNIWERSYTET DLA PRZEMYSŁU
2003-2008

Konferencja miała na celu umożliwienie podjęcia współpracy nauki z biznesem. Wydarzenie to odbywało się każdego roku - począwszy od 2003, skończywszy na 2008 - na wiosnę. Ta pora roku sprzyja dyskusjom o nowych kierunkach rozwoju, zawieraniu nowych kontaktów i rozmowom o innowacyjnych działaniach. Pierwsza edycja Konferencji spotkała się z dużym zainteresowaniem, ale i ogromnym zdziwieniem. Z czasem stało sie bardziej oczywiste, że współpraca ta jest konieczna dla rozwoju obu obszarów.